poniedziałek, 23 stycznia 2012

Małe jest piękne - 3xOsc cz.2

Wyszukałem kolejne ciekawe zestawy presetów do 3xOsc. Polecam i zapraszam do pobierania.

Zestaw 1: 425presetów
Zestaw 2: 30presetów

Oczywiście polecam zastosować na wyjściu stosowne efekty typu Reverb, Delay, EQ. Wtedy dźwięk nabierze większej wyrazistości ;)

wtorek, 17 stycznia 2012

Aj, dopadł mnie iPad ! cz.5

Cóż. iPad zadomowił się, zwłaszcza w żeńskiej części rodziny. I to na dobre. Ehh. Pewnie zostanie już u nas ;) Cóż, muszę uzbierać na "rozbudowę klawisza" innymi sposobami :D A skoro iPad zostaje, to i nad FL Studio Mobile trzeba będzie się zastanowić, hahaha.

piątek, 13 stycznia 2012

Aj, dopadł mnie iPad ! cz.4

Ale to koniec szaleństw! Raczej nie zakupię już żadnego syntha na iPada, bo to jest tylko zabawa. Podłączyłem Camera Connection Kit i kabel USB (MIDI) do Yamahy i gra :) Tyle tylko, że Yamaha ma lepsze brzmienia, no to nie wiem po co. Szkoda sensu.
 Jeśli już co ewentualnie kupię to może coś do rysowania i grafiki dla córki, ale to dopiero jeśli poprosi.
Sprzęt jest świetnym gadżetem i niczym więcej. Powinien kosztować nie więcej niż 700zł, zaś jego obecna cena nijak się ma do możliwości. Za 1600zł można mieć laptopa z dowolnym "normalnym" (Windows, Linux) systemem operacyjnym, jak chociażby to Lenovo.
  W moim mniemaniu los tego urządzenia u mnie w domu jest przesądzony. Osobiście, fascynacja u mnie nie nastąpiła. Jeszcze tylko musi się znudzić pozostałym domownikom i już będziemy mogli mu życzyć dobrej drogi ;)

czwartek, 12 stycznia 2012

Morphwiz by Jordan Rudess

No to zaszalałem. Morphwiz jest na iPadzie. To zaiste tyle ciekawy i prosty instrument co i wymagający działania według jego specyficznej filozofii, a przez to nietuzinkowy i zaskakujący. Presety są najczęściej oparte o przebiegi prostokątne i są dość jednorodne.Cała sztuka kryje się w zastosowaniu przedziwnych skal i interwałów, oraz umiejętnym dopasowaniu efektów Delay, Reverb i Chorus. Dość ciekawy graficznie.
  Denerwuje mnie ikonka i postaram się co nieco ją zmienić o ile to jest możliwe ;) ale to jest jakby marginalna sprawa. Łatwo tworzy się własne presety. Nie potrafię na razie ustawić normalnej skali, ale dojdę do tego.
  Reasumując: nie jest to instrument wszechstronny, raczej wąsko ukierunkowany i na tyle specyficzny, że można go nazwać "wypasioną fujarką" na iPada. Całe szczęście, że niedrogi (ok35zł / 6,99) bo można by zacząć żałować ;)
 Myślę, że to raczej moje wąskie spojrzenie jest przyczyną, że nie szaleję ze szczęścia. Z drugiej strony Morphwiz jest niesamowity i sam pomysł zasługuje na uznanie i zainteresowanie. Ogólnie polecam ;-)

środa, 11 stycznia 2012

Aj, dopadł mnie iPad ! cz.3

Przyszła kolej na zakup aplikacji :)
 Aktualnie rozmyślam nad trzema:
FL Studio Mobile HD 
70zł
MorphWiz
 35zł
VirSyn Addictive Synth
35zł

Ciekawym nabytkiem byłby zapewne również SampleTank w pełnej wersji z kilkoma soundpackami, ale to też 70zł na początek ;) IK Multimedia w ogóle idzie na całość jeśli chodzi o aplikacje na iOS, oraz urządzenia peryferyjne do iPhone/iPad.

Oczywiście najlepiej by było wszystko brać bo to i tak w porównaniu do cen aplikacji na PC tanio. Tylko czy mi to w ogóle jest aż tak potrzebne? Ha, przecież cały ten iPad2 to fanaberia wybujałej wyobraźni młodzieńca w średnim wieku, hahaha.
 Myślę jednak, że FL Studio Mobile HD będzie dobrym wyborem na początek, bo można bez ograniczeń ładować mu samplowanych brzmień z FL Studio na PC i zabawa będzie przednia.
 Jeśli się dorwę oczywiście kiedyś do iPada, bo na razie prym wiodą moja córka i żona haha.

Morphwiz jest fajny, ale dość specyficzny - tak jak jego twórca Jordan Rudess - dlatego się obawiam czy nie będzie to średnio trafiony zakup.

Co do VirSyn jestem pewien że ma olbrzymie możliwości, ale czy będę umiał i czy będzie mi się chciało grzebać w torze syntezy....??!!

Skontaktowałem się z u-he z zapytaniem czy Zebra2 nie ukaże się niebawem na iPada, ale nie przewidują puki co takiej ewentualności.
  Podobnie na forum IL dowiedziałem się, że Groove Machine na razie nie będzie mógł być przeniesiony na iPada, bo ten ma jeszcze za słaby procesor. A ja uważam, ze kosztowałoby to za dużo pracy, której możliwe, ze nie ma komu zrobić i tu leży prawdziwy problem ;)

wtorek, 10 stycznia 2012

Aj, dopadł mnie iPad ! cz.2

Ipad2 częściowo oswojony. Dokonałem aktualizacji iOS a do wersji 5.1, z łatwością przywróciłem wcześniej pobrane aplikacje razem z ich ustawieniami przez iTunes. Znalazłem również narzędzie do podglądu/zarządzania strukturą plików w iPadzie, których lepiej nie ruszać jeśli chcemy cieszyć się niezakłócona płynnością i fajną zabawą.
Nie przywróciłem SmpleTanka Free, bo zajmuje bardzo dużo miejsca, a na 16GB miejsce cenne niesamowicie ;).
 Opanowałem kopiowanie filmów i muzyki. Faktycznie, gdy się opanuje te podstawy, to sprzęt okazuje się bardzo przyjazny i bezproblemowy.
 Dzisiaj zakupię Connection Kit, żeby ewentualnie nieco powiększyć pamięć oraz ułatwić oglądanie zdjęć z innych aparatów. Można będzie również podłączyć kabelek MIDI przez na USB i sterować instrumentami w iPadzie z Yamahay ;-)


Filmik pokazuje, że można swobodnie korzystać z dodatkowych nośników pamięci:


I klawiatury MIDI przez USB:

poniedziałek, 9 stycznia 2012

Aj, dopadł mnie iPad !

Jak już nadmieniłem w tytule iPad2 zagościł pod moim dachem. na jak długo - to zależy od dwóch czynników: jak szybko się znudzi i jak dużo jestem w stanie wydać na kolejne applikacje.
 Urządzenie do bólu minimalistyczne, co widać na tym zdjęciu.



Mój model to 16GB z WiFi, czarna ramka. Jedyny dodatek to pokrywa - czarny SmartCover.


Sprzęt jest niespełna roczny. Bateria trzyma u mnie ponad 8 godzin ciągłej pracy. Ekran dotykowy sprawuje się świetnie.
Po wyjęciu z pudełka koniecznie musimy podłączyć iPad2 do komputera z zainstalowanym programem iTunes. Ja zainstalowałem go wcześniej i utworzyłem nowe konto, łącznie z podaniem danych z karty kredytowej, by móc szybko i sprawnie dokupić niezbędne rzeczy w AppStore - co jak się okazało było niezbędne już po kilku godzinach obcowania ze sprzętem. Dlaczego?
Minimalizm i chęć zarobienia na zarażonych syndromem iPadowym "jeleniach" skłonił producenta do zainstalowania iOS z koniecznie niezbędnymi aplikacjami.
  Tak więc porządny player do filmów z możliwością pobierania ich z pominięciem pośrednictwa programu iTunes trzeba dokupić. Przeglądarkę plików i inne konkretniejsze narzędzia również. Takie są realia ;-)
  Ja kupiłem Garage Band - piękna sprawa, naprawdę polecam. Jest sporo filmików na YouTube, które dobrze pokazują co potrafi ta aplikacja. Pobrałem również kilka aplikacji za FREE - Alchemy, SampleTank (za Free dostajemy jedynie kilka brzmień!). A z innych GG, Skype i klika gierek.

Oczywiście dalsza droga do spięcia iPada2 z Yamahą, ze względów technicznych. Trzeba nabyć przejściówki itp i potem zacznę próby połączeniowe ;)

  Urządzenie spełnia więc swoją rolę domowego ulubieńca w całej rozciągłości. Wydatek 1,5tyś na to coś jest szaleństwem - wiem. Ale jedynie organoleptycznie można się przekonać o co w tym szaleństwie chodzi.
  A prawda jest taka, że jak już uporamy się z bólem dotyczącym częstego zaglądania do portfela (jailbreak nie planowany) i TOTALNIE inną filozofią zarządzania plikami niż w Windows, iPad2 okazuje się świetnym narzędziem do zabawy i codziennego użytku, jeśli chodzi o korzystanie z multimediów.

Czy skuszę się na zakup FL Studio Mobile? Nie wiem czy warto. Ale nie wykluczam takiej możliwości w przyszłości ;) W obecnej wersji programu działamy przecież tylko i wyłącznie na samplowanych barwach(co nie jest samo w sobie złe), ale spodziewałbym się Sytrusa, Harmless lub innego dobrego syntha na pokładzie ;)

wtorek, 3 stycznia 2012

Creative Audigy Platinum - moja obecna karta dźwiękowa

CREATIVE - Sound Blaster® Audigy™ Platinum




Może opis leciwy, ale oddaje możliwości interfejsu. I działa na Windows 7 64bit ;)

SPECYFIKACJA

32-bitowy procesor efektów o profesjonalnej jakości
Opatentowany procesor sygnałowy Audigy™ firmy Creative.
Tworzenie w czasie rzeczywistym cyfrowych efektów takich, jak: pogłos, chorus, normalizacja, zmiana wysokości dźwięku (PITCH SHIFTER), przester (distortion) i wiele innych - wszystko to w odniesieniu do dźwięku pochodzącego z dowolnego źródła.
Możliwość przetwarzania, miksowania i pozycjonowania strumieni dźwięku za pomocą 131 kanałów sprzętowych.
Całkowicie cyfrowy, o wysokiej 32-bitowej dokładności przetwarzania mikser, zapewniający miksowanie dźwięku w dziedzinie cyfrowej, nie wprowadzając szumów i zniekształceń właściwych dla układów analogowych.
Możliwość pobierania nowych efektów dźwiękowych z Internetu za pomocą oprogramowania CreativeWare dzięki architekturze Plug-In Effects, którą można dostosować do indywidualnych wymagań.
Najwyższa jakość dźwięku
Odtwarzanie 64 kanałów dźwiękowych, każdy z niezależną częstotliwością próbkowania.
24-bitowe przetworniki analogowo-cyfrowe o częstotliwości próbkowania do 48 kHz dla wejściowych sygnałów analogowych.
24-bitowa przetworniki cyfrowo-analogowe o częstotliwości próbkowania do 48 kHz konwertujące sygnał cyfrowy na analogowy wysyłany na analogowe wyjścia audio, m.in. do zestawu głośników 5.1.
16-bitowe nagrywanie z częstotliwościami próbkowania 8; 11,025; 16; 22,05; 24; 32; 44,1 oraz 48 kHz.
Obsługa cyfrowych sygnałów wejściowych w formacie S/PDIF o jakości 24 bity/96 kHz.
Wyjście cyfrowe S/PDIF pozwalające transmitować sygnał o rozdzielczości 24 bitów, przy możliwości wyboru częstotliwości próbkowania 44,1; 48 lub 96 kHz.
Wielościeżkowe nagrywanie i generowania dźwięku z wykorzystaniem programowych syntezatorów przy niezwykle małym opóźnieniu (2 ms) pod kontrolą sterowników ASIO.
EAX® ADVANCED HD™, zaawansowana technologia dźwięku oraz dźwięku przestrzennego
Możliwość wyboru przez użytkownika ustawień zoptymalizowanych pod kątem słuchawek, dwóch, czterech lub sześciu głośników oraz zewnętrznych wzmacniaczy audio-wideo.
Dekodowanie dźwięku w systemie Dolby® Digital do zestawów głośnikowych systemu 5.1, zarówno w trybie analogowym, jak i cyfrowym.
Architektura dźwięku przestrzennego, którą można w przyszłości modernizować w celu wprowadzenia ulepszeń.
Akceleracja sprzętowa w grach wykorzystująca technologię EAX® ADVANCED HD™.
Technologia Creative Multi Speaker Surround™ (CMSS) pozwalająca umieścić dowolne źródło monofoniczne lub stereofoniczne w przestrzeni dźwiękowej obejmującej 360o.
Wybierane przez użytkownika wstępne ustawienia parametrów muzycznych systemu EAX® ADVANCED HD™ oraz możliwość wstępnej konfiguracji trybów cyfrowego przetwarzania sygnałów (DSP) symulujących różne środowiska akustyczne.
Zaawansowana funkcja skalowania czasu, wydłużająca lub skracająca czas odtwarzania bez zmiany oryginalnej wysokości dźwięku.
Funkcja czyszczenia dźwięku, usuwająca szum i trzaski z utworów odtwarzanych z płyt winylowych oraz kaset magnetofonowych.
Łączność w systemie SB1394™
Szybkie połączenie z urządzeniami obsługującymi standard IEEE1394 o szybkości transmisji dochodzącej do 400 Mb/s.
Możliwość łatwego podłączania i odłączania urządzeń zewnętrznych bez wyłączania zasilania.
Możliwość połączenia z maksymalnie 63 innymi urządzeniami, pozwalająca na komunikację w trybie równorzędnym (peer-to-peer).
SB1394™ Certification Program, obejmujący wszechstronne testowanie urządzeń obsługujących standard 1394, produkowanych przez uczestniczących w programie dostawców, a także wydawanie certyfikatów zgodności z kartą Sound Blaster® Audigy™ pod kątem optymalnej wydajności i łatwości użycia.
Realistyczna synteza dźwięku WAVE-TABLE
Mechanizm syntezy dźwięku Audigy™ firmy Creative.
64-głosowy, sprzętowy sampler/syntezator z zaawansowaną technologią 8-punktowej interpolacji sygnału opatentowaną przez firmę E-mu Systems™, niwelującą zniekształcenia do poziomu niesłyszalnego dla ludzkiego ucha.
Określane przez użytkownika zestawy barw i próbek, tworzone z użyciem technologii SoundFont.
Możliwość ładowania do pamięci komputera próbek o nieograniczonej objętości, w celu profesjonalnego odtworzenia muzyki (objętość próbek jest ograniczona tylko pojemnością pamięci RAM komputera).
Architektura sprzętowej syntezy oparta na szybkiej szynie PCI pozwalająca wykorzystać symultanicznie wiele kanałów dźwiękowych MIDI (MULTITIMBRAL)
48 kanałów MIDI ze 128 bankami barw, w każdym do 128 programów barw; kompatybilność ze standardami GM i GS (128 barw instrumentalnych, 10 zestawów perkusyjnych, bogata implementacja MIDI).
Interfejs MIDI i port joysticka
Obsługa analogowych i cyfrowych urządzeń do gier oraz urządzeń DirectInput™.
Równoczesna obsługa dwóch urządzeń MIDI za pomocą modułu Sound Blaster® Audigy™ Drive.
Złącza na karcie Sound Blaster® Audigy™
Wyjścia analogowe i wyjście cyfrowe (wyjście analogowe do głośnika centralnego i subwoofera oraz 6-kanałowe wyjście SPDIF).
Wejście sygnałowe audio (LINE IN).
Wejście mikrofonowe.
Wyjście sygnałowe audio (przód) oraz wyjście słuchawkowe.
Wyjście sygnałowe audio (tył).
Port SB1394™.
Wejście telefonicznego automatu zgłoszeniowego.
Wejście analogowe audio CD.
Wejście cyfrowe audio CD.
Złącze rozszerzeń do zewnętrznego 15-stykowego portu MIDI i joysticka.
Złącze wewnętrzne SB1394™ do modułu Sound Blaster® Audigy™ Drive.
Złącze rozszerzeń do modułu Sound Blaster® Audigy™ Drive.
Złącza zewnętrznego modułu Sound Blaster® Audigy™ Drive
Cyfrowe elektryczne (koaksjalne) wejście i wyjście SPDIF (gniazdo koncentryczne RCA cinch).
Cyfrowe optyczne wejście i wyjście SPDIF (TOS-LINK).
Wyjście słuchawkowe (gniazdo stereofoniczne 1/4" z regulacją głośności).
Wejście sygnałowe audio 2 (gniazdo stereofoniczne jack 1/4", wspólne z wejściem mikrofonu 2).
Wejście mikrofonu 2 (gniazdo jack 1/4" z regulacją wzmocnienia).
Wejście MIDI (złącze mini DIN).
Wyjście MIDI (złącze mini DIN).
Wejście dodatkowe stereo (2 gniazda RCA cinch).
Odbiornik podczerwieni.
Port SB1394™.
Obsługiwane standardy
Windows® 98SE, 2000 i Millennium Edition
Sound Blaster® MIDI i General MIDI
Plug and Play (Podłącz i Pracuj)
Sound Blaster® PCI
EAX® ADVANCED HD™ i EAX®
Microsoft DirectSound, DirectSound3D i pochodne
Zgodność z PCI 2.1
Zgodność z AC '97
Dolby Digital
ASIO™
Parametry dźwiękowe karty Sound Blaster® Audigy™
Odstęp sygnału do szumu (sygnał ważony A): 104 dB
Przesłuch kanałowy (lewy - prawy i odwrotnie): -100 dB
Całkowite zniekształcenia harmoniczne + szum przy 1 kHz (sygnał ważony A): 0.004%
Pasmo przenoszenia przy spadku ±3 dB: <10 Hz do 22 kHz
*Dane dotyczą odtwarzania dźwięku z przetwarzaniem cyfrowo-analogowym (np. CDDA, WAV, MP3, Dolby Digital).
Wymagania systemowe
Oryginalny procesor Intel® Pentium® 266 MHz, AMD® K6 300 MHz lub szybszy.
Zestaw układów na płycie głównej: Intel®, AMD lub inny w pełni zgodny.
Pamięć systemowa RAM 64 MB (zalecana 128 MB).
600 MB wolnego miejsca na dysku twardym.
System operacyjny Windows® 98SE, Windows® 2000 lub Windows® Millennium Edition.
Wolne gniazdo o połówkowej długości na kartę Sound Blaster® Audigy™ , zgodne z PCI 2.1.
Wolne gniazdo sąsiednie na płytkę z gniazdami joysticka/MIDI (opcja).
Słuchawki lub głośniki ze wzmacniaczem (do nabycia osobno).
Napęd dysków CD - niezbędny do zainstalowania oprogramowania.
Wolna wnęka napędu PC 5 1/4" (na moduł Sound Blaster® Audigy™ Drive).
Wymagania dodatkowe w przypadku stosowania SB1394™, gier lub odtwarzania filmów DVD
Procesor: do gier i w przypadku stosowania SB1394™ niezbędny jest oryginalny procesor Intel® Pentium® II 350 MHz / MMX lub AMD® 450 MHz / 3Dnow!.
System operacyjny: funkcje SB1394™ działają tylko w systemie Windows® 98 SE, Windows® 2000 i Windows® Millennium Edition.
Akcelerator grafiki: do gier niezbędny jest akcelerator grafiki trójwymiarowej z co najmniej 8 MB pamięci RAM.
Do odtwarzania i edycji cyfrowych obrazów wideo (DV) zaleca się 128 MB pamięci RAM.
Dysk twardy: do odtwarzania i edycji cyfrowych obrazów wideo wymagany jest dysk z interfejsem Ultra DMA i 1 GB wolnej przestrzeni (zaleca się dysk ATA-100, 7 200 obr./min, 6 GB). Do gier niezbędna jest przestrzeń na dysku twardym wynosząca od 300 do 500 MB.
Oglądanie filmów DVD: napęd DVD przynajmniej drugiej generacji z następującymi zalecanymi programowymi odtwarzaczami DVD: WinDVD 2000 firmy Intervideo lub PowerDVD firmy CyberLink w wersji 3.0 lub nowszej.
Dołączone aplikacje mogą do realizowania swoich podstawowych funkcji wymagać bardziej rozbudowanego systemu lub mikrofonu. Szczegółowe informacje można znaleźć w dokumentacji poszczególnych aplikacji.