środa, 17 października 2012

Casio WK 7500

Właśnie oczekuję CASIO WK 7500
 Sprzęt można u mnie nabyć za atrakcyjną cenę - 1500zł od zaraz. Kompletny, z oryginalnym opakowaniem i dokumentacją.
Nim znajdzie nowego nabywcę możecie oczekiwać garści moich osobistych spostrzeżeń i wrażeń z obcowania z najnowszym na chwile obecną keyboardem CASIO, ale to za kilka dni.




- Moduł brzmieniowy AHL (Tri Element)
- Klawiatura dynamiczna - 2 poziomy/Off
- 800 barw + 100 barw użytkownika (Tone Editor) + 50 Drawbar Organ
- Efekty cyfrowe: Reverb - 10 typów, Chorus - 5 typów, DSP - 100 Preset + 100 użytkownika
- Style - 250 + 100 rytmów użytkownika (Rytm edytor) - Pattern Sequencer - real time, step 

  recording, quantize
- Sequencer - real time, step recording, song edit, track edit, event edit (delete, copy, insert,  

  quantize), 5 utworów, 17 tracks (1 system track + 16 multi track), max. 30 tyś. znaków
- Audio-recording - nagrywanie ścieżki audio używając keyboardu i/lub innego podłączonego 

  instrumentu (INST IN) i/lub mikrofonu (MIC IN) - max. 5 utworów, 13 minut/utwór. Po przesłaniu  
   via USB do PC - specjalny Data Manager 6.0 przekonwertuje utwór na format WAV   
   (alternatywny link)
- Pamięć registracyjna - 96 (6x16 banków)
- Music Preset - 305 ustawień





Dane techniczne ze strony CASIO:

Keyboard 76 Piano-style keys
Touch Response 2 Sensitivity levels / Off
Sound Source Tri-element AHL
Polyphony (max) 64
Tones 800 incl 50 drawbar organ tones
User Tones 100 tone editor + 50 drawbar organ
Drawbar Organ Tones 50
Built-in Rhythms 250
User Rhythms 100
Reverb 10 Types
Chorus 5 Types
DSP 100 Preset / 100 User
Controllers Start / Stop, Intro, Normal / Fill-in, Variation / Fill-in, Synchro / Editing
Pattern Sequencer 8 track editing x 6 patterns (intro, normal, normal fill-in, variation, variation fill-in, ending)
Rhythm Editor Easy Edit using Patter Sequencer
Song Sequencer 16 tracks + 1 system track supports up to 5 songs.  Real time recording, step recording, song edit, track edit, event edit, punch in / out
Mixer 32 Channels + ext in (instrument or mic), 9 sliders
Layer / Split Yes
Registration Memory 6 sets x 16 banks, 100 user presets
One Touch Presets 250
Pitch Bend Wheel 0 to 24 Semi-tomes
Sliders 9
General MIDI Compatible 16 Channel multi-timbre received, GM level 1
Recorder Up to 5 audio files
SD Memory Card Storage SD or SDHC
Display Backlit LCD
Speakers w/ Bass Reflex System 4.7” x 2 + 1.2” x 2
Amplifier 7W + 7W
Terminals
Line Out L / Mono, R - Std jack
Mic In Mono - Std jack
Instrument In Mono - Std jack
Audio In Stereo - Mini jack
USB Yes
Sustain Pedal Std jack
Headphones  Stereo - Std jack
Power 12V DC or six D cell batteries
Included Accessories
AC Adaptor AD-A12150
Music Stand Yes
Dimensions and Weight
Unit size L x W x H 46.7” x 15.7” x 5.9”
Unit weight 19.6 lbs.
Boxed size L x W x H 49.5” x 19.5” x 8.0”




poniedziałek, 8 października 2012

Arpeggiatory

Sporo czasu minęło od czasu gdy szukałem wtyczek typu "trancegate" i arppegio. I nie chodzi mi o narzędzia wbudowane w poszczególne instrumenty VST, ale o odrębne programy.
 Downlands
 Znalazłem dwa naprawdę dobre narzędzia do tworzenia przebiegów arpeggio:
Blue Arp
Ciekawy arpeggiator w postaci wtyczki VST dla Windows udostępnił na forum KVR Oleg Michajew. Przypomnijmy w tym miejscu, że arpeggiator sam w sobie nie generuje żadnych dźwięków, a jedynie sekwencje MIDI, które wyzwalają dźwięki w sterowanym przez niego instrumencie (w programach DAW zazwyczaj wystarczy włączyć na tym samym kanale, ale zaraz za arpeggiatorem, jakiś wirtualny syntezator). Od możliwości edycyjnych arpeggiatora zależy natomiast to, czy generowana sekwencja będzie atrakcyjna czy też nie. Najprostsze arpeggiatory pozwalają zaprogramować jedynie proste sekwencje, a w tym przypadku mamy natomiast dość zaawansowane możliwości. Jedną z nich jest możliwość zdefiniowania stref (input range) w klawiaturze MIDI lub zaprogramowanej sekwencji w naszym sekwencerze, które mogą wyzwalać różne arpeggia. Arpeggiator działa tylko wtedy, gdy sekwencer, w ramach którego go uruchomiliśmy, ma włączoną funkcję odtwarzania.
Wtyczka ma wygląd odrobinę oldskulowy, a większość parametrów ustawiamy regulując odpowiednie wartości w określonych polach. W przypadku wysokości dźwięków możemy klikać w okienkach docelowych, by w arpeggio znalazł się określony dźwięk, nie możemy natomiast przeciągać tych nutek. To samo dotyczy regulacji parametru Velocity. Arpeggiator można zsynchronizować do tempa projektu z uwzględnieniem różnych podziałów, w tym także triolowych. Blue Arp oferuje filtrowanie komunikatów wejściowych i wyjściowych oraz odwracanie kierunku sekwencji jednym kliknięciem myszy. Z początku niespecjalnie mi się podobał, ale w miarę poznawania jego możliwości doszedłem do wniosku, że niektórym osobom narzędzie to może przypaść do gustu. Zawsze to co innego niż wypucowane graficznie i grające za nas generatory arpeggio. W tym wypadku, aby uzyskać interesujący efekt, trzeba włożyć trochę twórczej pracy. Wtyczkę testowałem w Reaperze i działa bez problemów. Prezentacja poniżej jest trochę przydługawa i przegadana, ale pokazuje ciekawe możliwości w zakresie wykorzystania Blue Arp podczas pracy na żywo.



Drugi to produkt komercyjny firmy Sugar Bytes:
Thesys  Thesys jest niezwykle wydajnym i intuicyjnym sekwencerem krokowym MIDI , zapewniającym kontrolę nad niemal wszystkimi aspektami ulubionych urządzeń MIDI. Możemy tworzyć różnorodne i organiczne linie basu, mocne leady, pulsując akordy i organiczne dźwięki tła w studiu lub na scenie.
  Thesys stanowi niezwykle wszechstronną paletę opcji, którymi możemy sterować bezpośrednio klawiaturą MIDI: możemy przenieść, manipulować, podkręcać, mutować swoje wzorce
nie będąc nawet w pobliżu komputera.
To wtyczka , która może być używana w dowolnym środowisku DAW na platformie Windows lub Mac.
Pobierz demo ze strony producenta i wypróbuj!