Technologia AEM
Podczas gry na fortepianie naciśnięcie klawisza C generuje sprecyzowany i stosunkowo stały dźwięk C.
Jednak grając na instrumencie dętym, przy pojedynczym palcowaniu może uzyskać rozmaite dźwięki, zależnie od siły zadęcia, długości nuty, dodawania tryli lub efektów zmiany stroju oraz innych technik wykonawczych. Także gdy gra się dwa dźwięki w sposób ciągły, np. C i D, te dwa dźwięki zostaną płynnie połączone i nie będą brzmieć niezależnie, tak jak na fortepianie.
AEM (Articulation Element Modeling) jest technologią symulowania tej charakterystyki instrumentów.
Podczas gry w czasie rzeczywistym są wybierane po kolei najodpowiedniejsze próbki spośród wielu próbek danych. Są one płynnie łączone i generowane, tak jak następowałoby w przypadku prawdziwego instrumentu akustycznego.
Ta technologia płynnego łączenia różnych próbek umożliwia stosowanie realistycznego vibrato. Zwykle w instrumentach elektronicznych vibrato jest stosowane w wyniku okresowego przesuwania stroju.
Technologia AEM zapewnia większe możliwości dzięki analizie i rozłożeniu próbkowanych fal dźwiękowych vibrato i płynnemu połączeniu rozłożonych danych w czasie rzeczywistym podczas gry.
Za pomocą kółka modulacji używanego podczas gry w brzmieniu SA2 (korzystającym z technologii SA2) można także kontrolować głębię efektu vibrato, zachowując realistyczną jakość.
Funkcja: Master Compressor
Kompresor jest efektem używanym do limitowania i kompresowania dynamiki(zmiękczania/zwiększania dynamiki) sygnału audio. W przypadku sygnałów o dużym zróżnicowaniu dynamiki, takich jak partie wokalne lub gitarowe, kompresor „zacieśnia” zakres dynamiki, powodując, że momenty cichsze są nieco głośniejsze, a momenty głośne — łagodniejsze. Jeśli kompresor jest używany w celu podniesienia ogólnego poziomu dynamiki, powoduje, że dźwięk jest mocniejszy, zwarty i bardziej wyrazisty.
●Realistyczne i bogate brzmienia ze strukturą
Nowe brzmienia SA2 utworzone przy użyciu technologii AEM (Articulation Element Modeling) umożliwiają bardziej naturalną grę z większą ekspresją — zwłaszcza w przypadku dźwięków instrumentów dętych. Co więcej, Tyros3 ma ulepszone, znane już z wysokiej jakości, brzmienia fortepianowe i inne ważne brzmienia do gry akompaniamentu (perkusja, gitara itp.) oraz nowe funkcje Synth Voices, które były obecne dotąd tylko we flagowym syntezatorze serii MOTIF.
Inne ciekawostki w części 2...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz