Marek Zawadzki
(Artykuł pochodzi z archiwalnego wydania EiS 2005/12 dostępnego na stronie internetowej magazynu.)
(Artykuł pochodzi z archiwalnego wydania EiS 2005/12 dostępnego na stronie internetowej magazynu.)
W poprzednich dwóch odcinkach zaprezentowałem
podstawy posługiwania się programem FL Studio. Była mowa o programie
oraz jego możliwościach, opisałem również podstawy tworzenia muzyki za
pomocą FL Studio. W tej części kursu zapoznamy się z zaawansowanymi
ustawieniami wirtualnych instrumentów, kanałów, omówię też mikser
dostępny w programie.
W poprzednim odcinku zakończyliśmy pracę kreując
dwa paterny składające się z 4 kanałów oraz zmontowaliśmy krótki utwór w
trybie pracy listy odtwarzania. Każdy z kanałów zawiera różnego rodzaju
brzmienia (Kick, Clap, HiHat, Snare) i jest to układ bazujący na
standardowym szablonie FL Studio. Do istniejących kanałów dodamy teraz
wirtualny instrument Fruity DX10. Jest to 8-głosowy polifoniczny
syntezator FM, na którego przykładzie zapoznamy się z możliwościami
modyfikowania brzmienia tego typu instrumentów.
Aby dodać nowy instrument wirtualny w pierwszej
kolejności wybieramy numer paternu, a następnie dodajemy nowy kanał
(polecenie Add One z menu Insert).
• Wave Brightness (WAVE) - jasność generowanego dźwięku,
• Octave Shift (COARSE) - zmiana oktawy w generowanym dźwięku (zmiany są widoczne na pasku stanu okna wirtualnego instrumentu),
• Vibrato LFO Rate (LFO RATE) - szybkość efektu wibracji dźwięku,
• Vibrato Amount (VIB) - głębokość wibracji generowanego dźwięku. Pozostałe sekcje umożliwiają zmianę obwiedni amplitudy generowanego dźwięku (sekcja Amplitude) oraz obwiedni modulacji (sekcje Modulation). Brzmienie generowane dźwięku można ukształtować korzystając z korektora parametrycznego (Parametric EQ) oraz wzbogacić o efekty pogłosu (Reverb), fazera (Phaser) i echa (Delay).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz